Faktor–Faktor yang Mempengaruhi Personal Branding dalam Membangun Citra dan Popularitas dalam Media Sosial

  • Desy Tri Anggarini Universitas Bina Sarana Informatika
Abstract viewed: 2083 times

Download PDF downloaded: 2083 times
Keywords: Identity, Social Media, Personal Branding, Publication, Reputation, Human Resources

Abstract

Abstrak-  Personal brand is a collective representation of how a person is perceived by the public, in social media. Personal branding is promoting the strengths and uniqueness of individuals for a target audience. Personal branding has become an effective way of communication between a person and their respective publics, distinguishing them from their competitors based on their uniqueness and distinct values. The purpose of this research is a personal branding concept to become an attribute to be more professional, be able to create, promote, and develop themselves through social media. Personal branding a very easy and practical way through social media can help, open doors for personal branding and can easily find out, and get success and new career opportunities, partnerships and audiences for their work. The result of the research is that social media plays a very important role of creation of a personal brand. The better access  online tools like Facebook, LinkedIn, Twitter and Pinterest and more. All media  online profiles including your username, password and/or when you started recording. Pay attention to the types of posts you share through these profiles, for example on LinkedIn, share information about portfolio experts, who your people meet with each profile. on Facebook, friends, family and partners. Create content on your profile with the administration of the interpersonal organization you use. This research method is a qualitative research with a descriptive approach, because considering that personal branding research through social media is an application carried out by someone personally. The implications of the research are getting easier to get a better job, easy to get relevant company contacts and clients, industry recognition, also getting more opportunities and creating better growth of work.

 

Abstrak–  Personal brand  adalah representasi kolektif tentang bagaimana seseorang dirasakan oleh publik, dalam media sosial.  Personal brand adalah  mempromosikan kekuatan dan keunikan individu untuk suatu  target audiens. Personal branding telah menjadi cara komunikasi yang efektif antara seseorang dan publiknya masing-masing, membedakan mereka dari pesaing mereka berdasarkan keunikan dan nilai-nilai yang berbeda. Tujuan dari penelitian ini adalah suatu konsep personal branding  menjadi atribut untuk lebih profesional, sehingga mampu membuat, mempromosikan, dan mengembangkan diri  melalui media sosial. Personal branding suatu cara yang sangat mudah dan praktis melalui  media sosial dapat membantu, membuka pintu untuk personal branding serta dapat dengan mudah  mengetahui, dan   memperoleh  kesuksesan serta peluang karir baru, kemitraan dan audiens untuk pekerjaan mereka. Hasil dari penelitian adalah media sosial memainkan peran yang sangat penting dalam penciptaan merek pribadi. Akses yang baik dengan bantuan alat online seperti Facebook, LinkedIn, Twitter dan Pinterest dan lainnya. Semua profil media online termasuk nama pengguna, kata sandi, dan/atau kapan Anda memulai rekaman. Memperhatikan  jenis pos yang Anda bagikan melalui ini profil, misalnya di LinkedIn, berbagi informasi tentang pakar portofolio, siapa pertemuan orang-orang Anda dengan setiap profil.  di Facebook, teman, keluarga, dan mitra. Membuat konten di profil Anda dengan administrasi organisasi interpersonal yang Anda gunakan. Metode  peneliti ini adalah penelitian kualitatif dengan pendekatan deskriptif, karena  mengingat penelitian personal branding melalui media sosial  adalah merupakan penerapan yang  dilakukan oleh seseorang secara personal .   Implikasi dalam penelitian adalah mendapatkan kemudahan memperoleh pekerjaan yang lebih baik, mudah memperoleh kontak dan klien perusahaan yang relevan,  adanya pengakuan industri,  juga memperoleh lebih banyak peluang serta terciptanya pertumbuhan yang lebih baik

Downloads

Download data is not yet available.

References

J. Broad, The New Brand You: Your New Image Makes the Sale for You. Stick Horse Publishing.

F. Elda, “Personal Branding Melalui Media Sosial, Seminar Nasional Pakar ke 1,” in 2018. ISSN (P) : 2615 – 2584 Buku 2 ISSN (E, Prodi Desain Komunikasi Visual, Fakultas Seni Rupa dan Desain, Universitas Trisakti, pp. 2615 – 3343 15.

Wearesocial, “No Title.” [Online]. Available: https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital.

S. Hyder, “7 Things You Can Do To Build An Awesome Personal Brand.” [Online]. Available: http://www.forbes.com/sites/shamahyder/2014/08/18/7-things-you-can-do-tobuild-an-awesome-personal-brand/2/#31c84eea61cc.

J. Jacobson, “You are a brand: social media managers’ personal branding and ‘the future audience’ Ted Rogers School of Management, Ryerson University, Toronto, Canada,” J. Prod. Brand Manag., vol. 29, no. 6.

L. Kevan, Social Media Strategy-Personal Branding Tips. .

A. Pawar, “The Power of Personal Branding, International Journal of Engineering and Management.” Research Rajiv Gandhi Business School, University of Pune, INDI.

I. Petruca, “Personal Branding Through Social Media,” Univ. Assist. PhD, vol. 6, no. ue 4.

Ramadhan, “Personal Branding of Anies Baswedan Through Facebook And Twitter Account: Study Of Image Grid Analysis in Banjarmasin Society Aged 17-24 Years,” vol. 7. Department of Communication Science Lambung Mangkurat University.

M. Yuksel and L. I. Labrecque, “‘Digital buddies’: parasocial interactions in social media,” J. Res. Interact. Mark., vol. 10, no. 4, pp. 305–320, 2016, doi: 10.1108/JRIM-03-2016-0023.

Sugiono, Metode Penelitian Kuatitatif kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

A. R. Syahida and F. Qorib, “Personal Branding D_Kadoor untuk Menaikkan Pupolaritas Melalui Instagram, Sosial Politik Humaniora,” J. Umpo Progr. Stud. Ilmu Komunikasi, Fak. Sos. Dan Ilmu Polit. Univ. Tribhuwana Tunggadewi, vol. 6, [Online]. Available: http://journal.umpo.ac.id/index.php/aristo/.

Published
2021-12-20
How to Cite
[1]
D. Anggarini, “Faktor–Faktor yang Mempengaruhi Personal Branding dalam Membangun Citra dan Popularitas dalam Media Sosial”, BIEJ, vol. 3, no. 4, pp. 259-268, Dec. 2021.